22 Mayıs 2014 Perşembe

Tüm detayları ile Bonzai!

Ülkemize son bir kaç yıldır hızlı bir giriş yapmış olan Bonzai girdiği süre içinde çok can aldı. Almaya da devam ediyor. Yurt dışında, özellikle Rusyada çıkmış bu maddenin diğer adları "K2,Spice"dir. Sentetik Cannabinoid'dir ve Marijuana'nın aksine doğal değildir. Bir takım laboratuvar işlemlerinden geçerek insanların kullanımına sunulmaktadır. Ülkemizde uyuşturucu madde sınıfına gireli uzun süre geçmemiştir. İçindeki maddeler şunlardır;

a) JWH-018
b) CP 47,497
c) JWH-073
ç) HU-210
d) JWH-200
e) JWH-250
f) JWH-398
g) JWH-081
ğ) JWH-073
h) JWH-015
ı) JWH-122
i) JWH-203
j) JWH-210
k) JWH-019

Kullanan insanlar genellikle esrarın 5 katı etkisi, 10 katı etkisi vb gibi tarif ederler. Fakat durum şudur ki Bonzai Sentetik Cannabinoid'lerin herhangi bir kuru yaprağa emdirilmesi ile üretilir ve tamamen farklıdır. Kullanıcıları tarafından esrara benzetilmesinin sebebi yukarıda belirtilen maddelerin insan vücudundaki etkisinin esrarın etken maddesi THC ile benzerlik göstermesidir.



Ölüm Tribi


Kişi bir anda kontrolünü ve gerçeklik duygusunu kaybeder. Öleceğini dünüşüp ağlamaya,bağırmaya, normal dışı davranışlarda bulunmaya başlayabilir. Bazen de tam tersine yerinde sessizce oturup tüm duygusunu zihninde yaşayabilir. Bu anda kendisini yoğun bir ölüm korkusu sarar. Hızlanmış kalp ritmini hissedebildiğinden uyuşturucu maddesinde olan kişi kontrolü daha da kaybeder. Bu anlarda yapmak gereken onu konuşturmak, telkinlerle zihnini açmaya çalışmaktır. Çünkü ölüm tribi maddeden çok psikolojik etkilerle oluşmaktadır. Kişiye soracağınız sorular, açacağınız sohbetler maddenin verdiği geniş algı gücü sayesinde onu bu durumdan kurtaracaktır.

Yaygınlaşması

Bu kadar yaygınlaşması tamamen uyuşturucu satıcılarının daha fazla para kazanma hırsından kaynaklanmaktadır. Toprakta yetişmesi gereken esrarın yerine tamamen sentetik, seri üretimi yapılabilen Bonzai geçtiğinde büyük patronların cebine giren paralar arttı. "Bonzai içen adamın kafasına ot girmez,daha çok kafa yaşarsın" gibi bahanelerle esrar içen kitleyi Bonzai'ye sürüklediler. Bir Narkotik Komiseri ile ettiğimiz sohbette de söylediği gibi şu an maddi durumu düşük olan kullanıcıların hepsi Bonzai belasına yöneliyor.

Çocuğum Bonzai kullanıyor mu?

Eğer çocuğunuzun Bonzai kullandığından şüpheleniyorsanız şu belirtilerden herhangi biri üzerine şüphelerinizin yersiz olmadığını anlayabilirsiniz.

-Dibi delinmiş 0,5 ml'lik pet şişesi
-Dibi kesilmiş 2,5 lt'lik şişe
-Üzeri delikli yanmış folyo
-Kovanın veya leğenin dibindeki tütün,kül parçaları
-Ceplerinde OCB olarak bilinen sigara kağıtları
-Filtre sigaraların ucunun boşaltılması ve filtrenin çıkartılması yöntemi ile de kullanılabildiğinden, sigaranın filtreli pamuğu
-Ani harcama artışı, paranın gittiği yer için saçma bahaneler bulması
-Aşırı göz kızarıklığı
-Ağız kuruluğu,tükürememe
-Kalp ritminin artması gereken bir iş yapmamışken yüksek kalp atışı


Son söz;

Sokaktaki kullanıcıların bile söylediği "Bunu kullananın ömrü 3 yıl" kullanmayın, kullandırtmayın.

4 yorum :

  1. Ben de birkaç sene önce bonzaiye bulaşmıştım. İlk bir arkadaşın anlatmasıyla heveslendim merak ettim. Bütün şehir bonzai kafasını konuşuyordu en temiz insandan en pis insana kadar neredeyse herkes bir defa içmişti.

    Ben de merak ettim bonzai kafasını, bir defa denemek istedim bana bonzaiyi anlatan arkadaş beni satıcıyla tanıştırdı. Neyse aldık bonzaiyi gittik içtik ben sadece bir fırt çekmiştim.
    5 dakika olmadan beynimde zonk diye bir ses duydum bayılıyorum sandım gözlerim sızlamaya başlamıştı ama diğer arkadaşlar her zaman kullandıkları için alışmışlardı onlarda birşey yoktu.

    Her neyse aradan yarım saat geçmesine rağmen benim deli gibi başım ve boynum ağrıyordu sancılı bir şekilde. Gözlerim öyle sızlıyordu ki neredeyse gözyaşı dökecek durumdaydım. Başım dönüyordu kalp atışlarım acayip hızlanmıştı o gün kalbime çok zarar vermişim bunu şimdi anlıyorum.
    Zaman geçmek bilmiyordu geçen 1 dakika bile bana 1 saat gibi geliyordu ama ben zaman hemen geçsin ve bu işkenceden kurtulmak istiyordum.
    Boğuluyordum resmen öldüm sanıyordum, arkadaşlarıma bakıyordum onlar benden daha beter durumda ama bu salaklar sürekli kullandığı için eziyet çekmeye alışmışlar benim gibi bu işkenceye takılmıyorlar.

    O gün tam 3 saat işkence çektim kaldırımda oturup geçmesini bekledim çünkü yürüyemiyordum ayakta duramıyordum başım dönüyordu kalbim deli gibi atıyordu birkaç adım atsam bayılıcaktım bundan adım gibi eminim.

    Her neyse o günden sonra bende çeşitli psikolojik sorunlar başladı, anksiyete, depresyon, hayattan bezmişlik neredeyse intihar edecektim. Psikiyatriste gittiğimde sorduğu ilk soru bonzai kullandın mı oldu. Evet dedim şaşırmadım dedi bana 1 yılda bu şehrin neredeyse yarısı psikiyatriste geliyor dedi bonzaiden doalyı daha geçen senin yaşlarında birini hastaneye yatırdık ailesi perişan durumda.

    Özet olarak MERAK ETMEYİN ARKADAŞLAR BANA İNANIN KAFA FALAN YAŞATMIYOR UYUŞTURUCU DEĞİL BU BİLDİĞİN ZEHİR EROİNDEN BİLE DAHA ZEHİRLİ BİR MADDE BU. EROİN YAVAŞ YAVAŞ ÖLDÜRÜR AMA BU BİR DUMANDA BİLE ÖLDÜREBİLİYOR DAHA GEÇEN YIL UZAKTAN TANIDIĞIM 7 ARKADAŞIM AYNI ODADA ÖLÜ BULUNDU. CESETLERİ ÇIKARILIRKEN BEN DE ORADAYDIM. AMBULANS GÖREVLİLERİ CESETLERİ ÇIKARIRKEN POLİS İÇERİDEKİ KOVA DÜZENEĞİNİ ÇIKARDI. İÇLERİNDEN 1 KİŞİ KURTULDU O DA ŞU AN RUH HASTALIKALRI BÖLÜMÜNDE YATILI HASTA TEDAVİ GÖRÜYOR.
    KULLANMAYIN KULLANDIRTMAYIN KULLANANLARDAN UZAK DURUN EN YAKIN ARKADAŞINIZ OLSA BİLE...

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. konuyu açan ve yorum yapan arkadaş yerden göğe haklılar ama gelin birde birinci ağızdan bu illetin her safhasını yaşamış daha önce 4 kere bırakmaya yeltenmiş dördünde de intihar girişimi ile sonuçlanacakken önce ALLAH sonra çevremdekilerin yardımıyla ölümlerden dönmüş birisinden dinleyin bu şeytan icadı lanet illeti.
    Ben ortaokul 2.sınıfta tanıştım uyuşturucuyla yani ilk esrarla, tabi ozamanlar ne sentetikler var nede ölümle sonuçlanan badireler bi kaç sene öyle esrarla geçti e sonra haliyle onun kafası keselemeye başladı haliyle yükseğini arıyorsun yükseği ise şekerdi o zamanlar e bizde şekere yöneldik haliyle belli bi zaman sonra bir şekerden çıktı ikiye üçe dörde sonunda 5 tane şekeri löp diye yuttuğum zamanları ve metrobüs yolunda geç vakitlerde deli gibi koştuğumu bilirim. Yıl 2011 ben askerim ve ve ve bu şeytani illet bonzai kutsal vatanımıza giriş yapmış bulunmaktaydı İstanbul Gaziosmanpaşa’dan yani tam yerinden bir devrem vardı abisi arabayla ziyarete gelecekti ve kendisi GOP’un ağır toplarındandı haliyle boş gelmeyecekti, ve bize ilk bonzu o getirmişti ama bana İnan’ın ozamanın bonzu ile şimdi arasında dağlar kadar fark var ozamanlar sadece bir Japon ağacıydı yani kimyasallar karıştırılmamıştı yani bir nevi esrar gibi birşeydi ama ne zamanki ilerleyen yıllarda talep arttı üretimde arttı üretim artınca kaliteden ödün vermek zorundasın ve hızlı üretmelisin burada da devreye kimyasallar girdi devreye işte, ve emin olun millletin şuan içtiği şey Japon ağacı bile değil yavşan adında bir bitki ben bilmeyecekse kim bilecek ya. bu noktadan sonra bonz bağımlılık yapıcı madde olmaya başladı ve kendimi öyle kaptırdım ki yıllarca hergün ama hergün 100 liralık 200 liralık eşya içiyodum yani 10-15 kişinin toplanıp içtiği maddeyi ben kendimi odaya kilitleyip tek başıma içiyodum hemde kova olarak çünkü şuan milleti öldüren o uç modeli içim şekli varya bende kafa yapmıyordu sizlere yemin billah ediyorum yani ben çok ağır bağımlı birisiydim. insanların günlük su ihtiyacı gibi benimde bonz içme ihtiyacım vardı yani artık keyifi geçip ihtiyaca dönüşmüştü benim için. ama beni görenler buna hayatta inanamıyorlardı. velhasıl kelam yıl geldi 2014de artık vücuduma ve ruh sağlığıma tahribatlarını iyiden iyiye hissetmeye başlamıştım ihtihar edecek olan bir insan psikolojisi bürümüştü beni. ve artık kova bile kas yapmamaya başladı e bunu sonu neydi ? Tabikide altın vuruştu. o zamanlar annemler babamlar dayımlara kalmaya gitmişlerdi ertesi gün annem eve gelmişti babamda işe gitmişti ama ben o gün sabaha kadar kova yapmıştım ama tık bir kafa bile yoktu çıldırıyodum oraya buraya vuruyorum annem gördü o halimi noldu oğlum falan dedi yani yıllarca Prof bi içiciydiim kimse anlamamıştı benim bir müpetezel olduğumu ama ben o gün anneme anlatmaya karar verdim annem dedim annem ağlayarak anlattım ben böyle bir hataya düştüm kurtulmak istiyorum nolur bana yardım annemmm yoksa canıma Kıyıcam dedim o an annem bayıldı ya ömrüm billah o sahne gözümden gitmeyecek sonra işte babam falan geldi inanamıyorlardı benim böyle bişey yaptığıma hep soru soruyolardı ama müptezel bir insana çok soru sorulmamalı ben onlara bağırıyodum bana sorun değil çözüm bulun çözüm diye ama İnan’ın iradem dışı birşeydi bu. neyse sonra Bakırköy ruh sinir hastalıkları amateme yatırma kararı aldılar beni ve yatırdılarda. tam 4 ay tedavi gördüm ve bıraktımda 2 ay kullanmadım ama nereyee burası İstanbul adım başı içici ve torbacı ve ben yine gaflete düştüm yine başladım ama bu sefer kendimi kontrol edebilirdim çünkü koca 2 ay kullanmamıştım öylede olmuştu hafta sadece 1 kere içiyodum ama bunun biri ikisi Yok kardeşlerim öyle yada böyle ağına tekrar düşürüyo ve ben yine düştüm yine aynı sorunlar falan derken tarih tekerrürden ibarettir. bu sefer istanbuldan kaçmaya karar verdim iş düşünün 1 aylık evli olan kız kardeşimin yanına düzceye gittim sağolsun damatta durumumdan haberdardı bizzat o çağırmıştı beni zaten tam 1 ay orda kaldım kullanmadım temizlendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ve İstanbul’a dönüş zamanı geldi ve bu memleketin havasında suyunda bir cenabetlik var otogara ayak basar basmaz o 1 aylık çabam boşa gitti ve daha eve bile gitmeden mal çözmeye gittim ve ilerleyen zamanlarda yine düştüm artık benim bir müpteZel olduğumu bilmeyen kalmamıştı kolu komşudan memeleketteki akrabalara kadar, ne Şeref’im kaldı ne haysiyetim nede bir saygınlığım yani insanlar içinde ki itibarınızıda alıp söküyor bu illet. ve son olarak şimdisi bu sefer iş o noktalara gelmeden dur dedim ama bu sefer kimseyle işim yok direk yüce RABBİM bana müdehale etti ve anladım artık bu musibetler başıma boşuna gelmiyordu o kadar nasihatler dinliyorum banamısın demiyodu ama musibetler aklımı başına topluyodu boşunadır demişler bir musibet bin nasihatten iyidir diye. Ya arkadaşlar bir insan neden kendi psikolojisini maf ederki ? Bonz varsa yemek yemek yoktu uyku yoktu moral yoktu sosyalim yoktu hep bir çöküntü vardı ama bu sefer ben kendi içimde hissediyorum bu sondu çünkü RABBİM böyle istiyor ve bende ona söz verdim 1 haftadır kullanmıyorum ve inanırmısınız 3.günden itibaren içimizdeki istek de gitti bu bir mucize ya çünkü olanaksız birşey 1 hafta içinde bunu unutmak ben şuan göklerdeyim çok huzurluyum ailem huzurlu arkadaşlarımın yanına gidebiliyorum yemek yiyebiliyorum her geçen gün uyuma saatim 1-2 saat uzuyo bunlar size göre rutin şeyler gelebilir ama benim içim bir müptezel için 500 milyardan daha değerli yemin ediyorum huzuru mutluluğu unutmuştum ama ALEMLERİN RABBİ OLAN ALLAHA HAMD OLSUN hiç bir şey ondan büyük değildir ondan isteyince mutlaka sana icabet ediyor. evet kardeşlerim kullanan kardeşlerim bu anlattıklarımı göz önünde bulundurun ve bismillah deyip alın abdestinizi serin seccadenizi oturun namaza öyle içten ağlayın yalvarınki o akıttığınız göz yaşlarınız içinizden çıkan pis zehirler olsun o ağlamadan sonra öyle huzur doluyorki insan anlatamam ALLAHIM seni çok seviyorum sen düşmüş kardeşlerimin yardımcıları ol onları bu bataklıktan yalnızca sen çekip alabilirsin YÜCE RABBİM

      Sil